سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نامه به - حسین عاشق ترین عاشقان


چندی پیش جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نامه‌‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار پاسخ گویی وی به سئوالاتی درباره عقاید ، افکار و نحوه زندگی او شدند.

دفتر هاشمی رفسنجانی نیز در نامه ای که با عنوان رنج نامه و با امضای محسن هاشمی منتشر شد، به این سئوالات پاسخ داد.

در این باره جمعی از فضلای حوزه علمیه قم با ارسال نامه ای برای هاشمی رفسنجانی به رنج نامه دفتر وی پاسخ داده اند. متن کامل این نامه که در هفته نامه همت منتشر شده به شرح زیر است.

 

بسمه تعالی

جناب حجت الاسلام آقای هاشمی رفسنجانی

با سلام و احترام و با آرزوی سلامتی برای آقا امام زمان (عج) ونایب برحقشان مقام معظم رهبری و دعا برای پیروزی رزمندگان اسلام در مقابل تهاجم صهیونیزم.

از اینکه اظهار داشته اید گلایه های جمعی از فضلاء و طلاب حوزه های علمیه به گوش شما رسیده و از اینکه فرصت یافته اید رنجنامه طلاب و فضلا را که از باب النصیحهْْ لائمهْْ المسلمین و علاقه به جنابعالی تنظیم شده بود، مطالعه کنید بسیار خرسندیم و بر خود لازم میدانیم مراتب تشکر خود را از اینکه برای یک بار هم که شده طلاب و فضلای حوزه ها را لایق دانسته اید تا به سؤالاتشان هرچند به صورت کتبی پاسخ دهید ابراز داریم ولی مع الاسف جوابیه جنابعالی نه تنها از سؤالات مذکور رفع ابهام نکرد بلکه بر ابهامات آنها افزود.از این رو اجازه می خواهیم قبل از پرداختن به پاسخ به اظهارات حضرتعالی، نکات مهمی را متذکر شویم.

1) پیش از انتشار این رنجنامه، در سال قبل به تاریخ7/6/84 رنجنامه دیگری تحت عنوان نامه سرگشاده به آقای هاشمی رفسنجانی منتشر شد که در برخی نشریات آن روز نیز درج گردید ولی مع الأسف هیچ گونه پاسخی از سوی حضرتعالی یا دفتر یا آقازاده هایتان واصل نشد! در سال جاری نیز از صدور این رنجنامه تا جوابیه تان 2 ماه میگذرد! قطعاً میتوان گفت اگر در سال84 به آن سؤالات پاسخ داده بودید یا در یک نشست کاملاً آزاد ـ نه دستوری و کنترل شده ـ با طلاب و فضلا شرکت میکردید یا در روز 15 خرداد سال جاری به سؤالاتی که در جمع راهپیمایان توزیع شده بود پاسخ می دادید هرگز جریان 15 خرداد در قم رقم نمی خورد که طلاب و فضلاء بخواهند در سخنرانی شما سؤالاتشان را بپرسند و به اتهام اخلال در نظم، در مجموع به چهار سال و نیم زندان و 250 ضربه شلاق و نفی بلد به مدت چهار سال و محرومیت از تدریس و تحصیل محکوم شوند!

2) پاسخ جنابعالی در شرائطی که افکار ملت ایران همگی متوجه جنگ نابرابر صهیونیستها با حزب الله لبنان بود امری بر خلاف انتظار است چرا که در آن شرایط پرداختن به هر موضوعی که افکار عمومی را از ماجرای لبنان منحرف میکرد ناخواسته آب در آسیاب دشمن ریختن می بود. درست به همین دلیل است که ما پرداختن به جوابیه شما را به پایان جنگ موکول کردیم.

3) بالاخره معلوم نشد که این جوابیه را چه کسی تنظیم کرده است؟! خود جنابعالی، دفتر یا آقازاده اتان محسن هاشمی؟ روزنامه ها و سایت ها آن را به عنوان پاسخ دفتر آقای هاشمی رفسنجانی درج کرده اند ولی در پایان آن، نام آقای محسن هاشمی مسئول متروی تهران دیده می شود که احتمالاً رئیس دفتر هم باشند و از سوی دیگر مطالب جوابیه طوری تنظیم شده که گویا شخص جنابعالی آن را تنظیم کرده اید. به هر صورت چه از جانب خودتان باشد و چه از جانب آقازاده تان جای تأسف فراوان دارد، زیرا اگر خود آن را تهیه کرده باشید بنا به ادله ای که خواهد آمد بسیار ضعیف و غیرعلمی است و چنین مطالب ضعیفی از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جای بسیار شگفتی است و اگر آقای محسن هاشمی آن را تهیه کرده باشد جای تأسف بیشتر است چرا که اگر فرزند شما در این موضوع مهم به این راحتی بتواند از رانت ریاست دفتر و عنوان مجمع تشخیص مصلحت استفاده کند در جاهای دیگر چه باید گفت؟!!

4) عدالت حکم میکرد که جوابیه را به همراه اصل سؤالات برای روزنامه ها ارسال می کردید یا حداقل نام هفته نامه «همت» که آن را درج کرده در جوابیه تان ذکر می شد تا مردم بدانند جوابیه شما پاسخ به چه سؤالاتی بوده و یا جوابهای شما به سؤالات طلاب و فضلا قانع کننده بوده است یا نه؟ این در حالی است که در جوابیه عبارتهایی از آن رنجنامه نقل شده یا به مطالبی پاسخ داده شده که اصلاً در رنجنامه وجود ندارد!!

5) همان گونه که مستحضرید رنجنامه ای که در هفته نامه «همت» چاپ شده، همان سؤالاتی است که در روز 15 خرداد سال جاری در قم پخش شده وتنها جرم یکی از فضلای دستگیر شده توزیع چند برگه از آن سؤالات بوده که به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به 5 ماه زندان و 40 ضربه شلاق محکوم شده است!

منع انصار



نویسنده : محمد » ساعت 7:57 صبح روز چهارشنبه 86 بهمن 24

example:
سفارش تبلیغ
صبا ویژن